Blijf niet achter met een rotgevoel: Leer hoe je zelf rustig blijft en Korte Lontjes kunt kalmeren
Kijk nu direct GRATIS 25 minuten het Webinar. Volop praktische voorbeelden en tips hoe je Korte Lontjes effectief kalmeert. Klik onder de video op de blauwe knop: “Kijk direct het gratis Webinar”
Kijk rustig in je eentje, of , ‘gezellig’, samen met collega`s.
Steeds vaker verliezen mensen hun zelfbeheersing en gaan tekeer tegen welwillende professionals in ziekenhuizen, restaurants, het openbaar vervoer, bij de supermarkt of andere detailhandel, enzovoort…
Veel medewerkers voelen zich overvallen door de onredelijkheid waarmee ze te maken krijgen; Ze weten niet goed hoe te reageren en blijven achter met een rotgevoel.
Voor al die professionals is er het Korte Lontjes Webinar en de Korte Lontjes Champ Experience.
Kijk direct het gratis webinar
‘Hands-on Basics’: 25 minuten gratis Webinar
- Leer onderscheid maken tussen verschillende gedragingen
- Krijg zicht op de meest adequate reacties
- Wordt je bewust van je eigen natuurlijke reacties op heftig gedrag van anderen
Leer meer en verdiep: Volg de Korte Lontjes Champ Experience
In de ochtend volg je een Webinar van 90 minuten waarin we uitgebreid ingaan op de aanpak van lastig gedrag en agressie, na afloop 30 minuten Q&A: gelegenheid om live-online vragen te stellen. Je gaat een uurtje lunchen en daarna oefen je zelf, samen met een klein groepje anderen, de specifieke vaardigheden. een ervaren acteur coacht je om het de-escaleren van ‘Korte Lontjes’ in de vingers te krijgen
Kosten: € 480,= Inclusief een reader met daarin alle aanbevelingen overzichtelijk beschreven.
Stuur een bericht naar info@agaragar.nl of bel gewoon! we plannen je dan in voor de Experience, op een datum die jou goed uitkomt.
- Weet met welke vorm van lastig gedrag of agressie je te maken hebt
- Hou je eigen spanning en ergernis onder controle
- Leer in te schatten welke strategie het best past bij welke situatie
- Ken alle belangrijke aanpakken om mensen te kalmeren
- Weet welke valkuilen en risico`s je moet vermijden
- Live beantwoording van vragen
In de webinars en de live-online training worden alle vaardigheden die belangrijk zijn in het voorkomen en reduceren van agressie behandeld. De behandelde theorie wordt ondersteund en tastbaar gemaakt in voorbeeldvideo’s
Korte Lontjes Experience In-Company
Op individueel niveau is het van groot belang dat medewerkers deze vaardigheden kennen en zich kunnen voorstellen hoe het inzetten van zo`n vaardigheid klink of er uit ziet.
Onderzoeken laten zien dat personeel zich zelfverzekerder voelt na het volgen van dit soort vaardigheidstraining. Daarnaast reageren mensen die training hebben gevolgd adequater op lastige situaties.
Voor organisaties, hoe groot of klein ook, is het van belang om aandacht te besteden aan zaken die breder liggen dan persoonlijke vaardigheden:
- Wat vinden wij in het algemeen acceptabel gedrag, en wat niet?
- Hoe regelen wij de afhandeling na een incident? Nabespreken, opvang en nazorg.
- Hoe zit het met veiligheidsbeleving van onze medewerkers?
- Is de fysieke veiligheid in onze werkomgeving goed georganiseerd?
- Welke opvolging geven wij aan een incident richting ‘dader’? Aangifte, toegangsverbod?
- Kunnen wij als team reageren op incidenten ? En hoe dan?
Het is de moeite waard om antwoorden op zulke vragen vast te leggen in een zogenaamd ‘agressieprotocol’. Zo’n protocol biedt voor iedereen houvast. Vooral in de hectiek na een vervelend incident.